Stresskurser for ledere
Mange tusinde ledere har på vores kurser lært at spotte stress hos både sig selv og deres medarbejdere samt gennemskue og reducere stressfaktorer og belastende forhold i organisationen.
Gennem professionel og nærværende ledelse kan arbejdsrelaterede stresssygemeldinger undgås.
Vores stressmanagementkurser henvender sig til virksomheder, ledere og ledergrupper, som ønsker viden og redskaber til at forebygge, lede og håndtere stressfaktorer i egen organisation.
På Stressmanagementkurserne vil lederne:
- Lære at spotte stress hos deres medarbejdere
- Gennemskue stressfremkaldende faktorer i egen organisation
- Få redskaber til stressreducerende organisering af arbejdet
- Få metoder til at håndtere og forebygge stress blandt medarbejdere
- Blive trænet i at adressere medarbejderes stress og i at træffe hurtige beslutninger
- Blive klar på virksomhedens stresspolitik, procedurer og muligheder
Kursernes tilrettelæggelse
Kurserne veksler mellem oplæg, øvelser og dialog baseret på deltagernes erfaringer fra egne enheder. Med udgangspunkt i den nyeste forskning i stress og ledelse styrkes ledernes evne til at håndtere stress proaktivt og professionelt, og der sættes fokus på den ledelsesmæssige opgave såvel som på det personlige lederskab.